Betalingsterminal - Vilkår og Betingelser

July 15, 2024

Gallery - Elements Webflow Library - BRIX Templates
NyKapital Betalingsterminal - Generelle Vilkår

BETINGELSER - GENERELLE VILKÅR

1. VIRKSOMHEDSOPLYSNINGER

Paytec Group ApS ("NyKapital") har adresse på Dalgas Boulevard 48, 2000 Frederiksberg og er registreret med CVR-nummer: 44090880

2. ANVENDELSE OG GYLDIGHED

NyKapitals generelle vilkår finder anvendelse på alle aftaler, der indgås mellem NyKapital og NyKapitals kunder. De generelle vilkår er gældende fra Kundens accept af tilbud eller ved Kundens ibrugtagning af NyKapitals ydelser, produkter og udstyr. Kunden erklærer ved accept af tilbud eller ibrugtagning at have læst og forstået NyKapitals generelle vilkår. De generelle vilkår kan kun fraviges ved skriftlig aftale mellem Kunden og NyKapital.

3. YDELSER, PRODUKTER OG UDSTYR

NyKapital leverer en samlet løsning til modtagelse af kortbetalinger. Løsningen omfatter samlet udlån af terminal, gateway- og softwarelicens, samt support og service.

3.1 Udlån af terminal og eventuelt andet udstyr

NyKapital udlåner et aftalt antal terminaler til Kunden samt eventuelt andet udstyr til brug for modtagelse af betalinger. Se nærmere under punkt 4-7.

3.2 Indløsning af betalingskort

NyKapital indløser ikke selv betalingskorttransaktioner. Hertil har NyKapital indgået aftale med en eller flere kortindløsere. Kunden indgår i tillæg til aftalen med NyKapital en særskilt aftale med den kortindløser, der udpeges af NyKapital. Kunden kan ikke ændre kortindløser af betalingskort eller fravælge NyKapital som tredjepart i forhold til de ydelser og det udstyr, som NyKapital har leveret. NyKapital er til enhver tid berettiget til at ændre kortindløser. Kunden skal opfylde de til enhver tid gældende krav, som kræves opfyldt af indløseren og af lovgivningen i øvrigt. Ved aftalens indgåelse fastsættes transaktionsprisen pr. transaktion. Betaling for indløsningen af korttransaktioner foregår samtidig med, at transaktionen foretages. Derfor faktureres Kunden ikke særskilt for dette.

3.3 Gateway- og softwarelicens

I forbindelse med, at Kunden skal modtage betalinger, er der brug for en gatewaylicens til den anvendte betalingsgateway, og der er i øvrigt brug for software til de udlånte terminaler. Licenser til anvendelse af betalingsgateway og terminalsoftware er derfor obligatoriske ydelser. Se nærmere under punkt 9.

3.4 Support og service

NyKapital leverer support og service på såvel de ydelser som det udstyr, som NyKapital har leveret til Kunden. Såfremt der måtte være nedetid eller andre driftsproblemer i forhold til de ydelser og det udstyr, som NyKapital har leveret til Kunden, og disse ydelser og/eller dette udstyr leveres af underleverandører, bistår NyKapital med at få sine underleverandører til at løse problemerne hurtigst muligt. Se nærmere punkt 8 for de support- og serviceydelser, der er omfattet og/eller kan tilkøbes.

4. DATA- & KOMMUNIKATIONSFORBINDELSE TIL DET LEVEREDE UDSTYR

4.1 Oprettelse af forbindelse til data- og kommunikationsforbindelse

NyKapital er ikke ansvarlig for levering, opsætning, igangsættelse og vedligeholdelse af Wifi til terminaler og andet udstyr leveret af NyKapital. I forbindelse med WIFI- og mobil-baserede betalingsterminaler, kontaktes NyKapital for nærmere krav til standardopsætning af forbindelsen. Disse krav skal Kunden imødekomme, før de Wifi- eller mobilbaserede betalingsterminaler, som NyKapital leverer, vil fungere.

4.2 Abonnement på data- og kommunikationsforbindelse

Abonnement på datanetværk må kun benyttes til datatrafik tilknyttet betalingstransaktioner. Mobildækningen kan variere afhængig af, hvor betalingsterminalen benyttes, samt hvilken teleudbyder, der benyttes. NyKapital er ikke ansvarlig for den eventuelle manglende dækning og de konsekvenser dette måtte medføre.

5. EJENDOMSRET TIL DET LEVEREDE UDSTYR

NyKapital ejer den eller de terminaler samt eventuelt andet udstyr, som NyKapital har leveret til Kunden. Den eller de terminaler samt eventuelt andet udstyr, som NyKapital har leveret til Kunden, kan ikke på nogen måde overdrages til tredjemand. Ved opsigelse af aftaleforholdet mellem NyKapital og Kunden skal den eller de terminaler samt eventuelt andet udstyr, som NyKapital har leveret til Kunden, tilbageleveres til NyKapital. Hvis den eller de terminaler samt eventuelt andet udstyr, som NyKapital har leveret til Kunden, ikke tilbageleveres, vil kunden blive faktureret herfor i henhold til den til enhver tid gældende prisliste.

6. EVENTUEL FLYTNING AF DET LEVEREDE UDSTYR

Kunden er berettiget til at flytte udstyret eller dele heraf til andre lokaler i Danmark, Kundens flytning af NyKapitals udstyr kræver en forudgående skriftlig orientering til NyKapital.

7. FRAGT AF DET LEVEREDE UDSTYR

Det er et krav at al fragt/forsendelse af NyKapitals udstyr foregår gennem en af NyKapital anvist kurervirksomhed.

8. SUPPORT & SERVICE PÅ DET LEVEREDE UDSTYR

Service udføres af NyKapital eller af en af NyKapital udpeget serviceleverandør.

8.1 Support & service omfattet

NyKapitals priser indeholder kunde-, fejlmeldings- og ombytningsservice i forhold til det udstyr NyKapital har leveret.

8.1.1 Fejlmelding

Fejlmelding skal gives i den aftalte serviceperiode på NyKapitals servicetelefonnummer 36 95 03 81.

8.1.2 Fejlretning

Kunden har adgang til kundeservice og fejlmelding i åbningstiden. Åbningstiden kan til enhver tid findes på NyKapitals hjemmeside . Telefonisk fejlretning omfatter svar og vejledning vedrørende tekniske spørgsmål i forbindelse med anvendelse af NyKapitals udstyr.

8.1.3 Ombytning & reparation

NyKapital bestræber sig på at stille en ombytningsterminal til rådighed for Kunden den førstkommende hverdag efter det er konstateret, at en fejl ikke kan rettes. Dette forudsætter, at fejlmelding er foretaget inden kl. 10.00 dagen i forvejen.

8.1.4 Udgifter til ombytning & reparation

Såfremt kundens udstyr skal repareres eller ombyttes, vil Kunden blive opkrævet listepris for ombytningsterminalen.

8.1.5 Defekt udstyr

Kundens defekte udstyr skal altid fremsendes til NyKapital.

9. GATEWAY- OG SOFTWARELICENS

9.1 Vedligeholdelse og opdatering af software

I henhold til disse vilkår og aftaleforholdet i øvrigt er NyKapital forpligtet til at vedligeholde og stille eventuelle nye programversioner af det leverede software til disposition for Kunden, og denne er forpligtet til at modtage og anvende disse.

9.2 Brugsret til betalingsgateway og software

Kunden erhverver alene en brugsret til den betalingsgateway NyKapital anvender og til det leverede software. Brugsretten følger Kundens aftaleforhold med NyKapital. Kunden har derfor brugsret til hhv. betalingsgateway og software, så længe Kunden overholder sine betalingsforpligtelser.

10. REKLAMATION

Reklamationer over fejl og mangler skal ske skriftligt og senest inden 8 hverdage. I modsat fald er Kunden afskåret fra at gøre fejl og manglen gældende.

11. PRISER & GEBYRER

Ved aftalens indgåelse fastsættes transaktionsprisen pr. transaktion som procentsats. NyKapital indløser ikke selv betalingskorttransaktioner. Hertil har NyKapital indgået aftale med en eller flere kortindløsere. Den aftalte transaktionspris dækker dels NyKapitals ydelser (udlån af terminal, gateway- og softwarelicens, samt support og service) og dels ydelserne fra Kortindløseren (indløsning af betalingskorttransaktioner). Det er kortindløseren, der opkræver transaktionsprisen hos Kunden, og der indgås en særskilt aftale herom mellem kortindløser og Kunden.

12. BETALINGSBETINGELSER

12.1 Betalingsfrister og faktureringsgebyr

Der gælder for alle fakturaer en betalingsfrist på 8 dage.

12.2 Betaling af transaktionspriserne

Transaktionspriser afregnes til kortindløser i forbindelse med, at Kunden modtager betaling fra de kunder, der betaler via NyKapitals udstyr.

13. ÆNDRINGER

NyKapital kan løbende ændre de generelle vilkår. Mindre væsentlige ændringer kan ske uden varsel. Væsentlige ændringer vil blive varslet elektronisk til enten den af Kunden oplyste e-mail, på NyKapitals Portal eller på NyKapitals hjemmeside med 30 dages varsel.

14. RETTIGHEDER

14.1 Immaterielle rettigheder

Kunden opnår ingen immaterielle rettigheder, herunder patent- eller ophavsret, til betalingsterminalen eller til andet udstyr eller services, hvilket gælder såvel maskinel som software.

14.2 Terminaler og andet udstyr

Bortset fra, hvor en lovlig adgang hertil måtte følge af ufravigelig lovgivning, er det ikke tilladt at foretage ændringer, modifikationer eller lignende i betalingsterminaler eller andet udstyr.

15. VARIGHED OG OPSIGELSE

15.1 Varighed

Aftalen mellem Kunden og NyKapital gælder fortløbende indtil den opsiges.

15.2 Uopsigelighedsperiode

Aftalen har en indledende uopsigelighedsperiode på 36 måneder fra aftaleindgåelse, hvor aftalen er uopsigelig, hvilket indebærer, at Kunden er bundet af aftalen i denne periode.

15.3 Opsigelsesvarsel

Parterne kan opsige aftalen med 1 måneds varsel til udgangen af en måned, jf. dog afsnit 15.2 om uopsigelighedsperiode.

16. MISLIGHOLDELSE

Som misligholdelse anses bl.a., men ikke udtømmende: Kunden undlader at betale aftalte beløb, Kunden disponerer i strid med nærværende generelle vilkår, Kunden misbruger eller vanrøgter NyKapitals udstyr, Kunden tages under konkursbehandling eller træder i rekonstruktion.

17. OVERDRAGELSE AF AFTALEFORHOLDET

NyKapital kan når som helst, helt eller delvis, overdrage samtlige rettigheder og forpligtelser til tredjemand mod at denne bekræfter at ville overtage forpligtelserne i henhold til nærværende generelle vilkår.

18. SUPPORT & ANDEN KOMMUNIKATION

18.1 Support

Support kan kontaktes på support@NyKapital.dk eller på +45 36 95 03 81

18.2 Aftaleindgåelse & korrespondance

Kunden accepterer at aftaleindgåelse og al korrespondance mellem Kunden og NyKapital sker via e-mail eller anden form for elektronisk kommunikation. Dette er bindende for Kunden, som var det fremsendt med papirpost.

18.3 Kundens kontaktinformationer

Det er kundens ansvar at sikre, at NyKapital altid er skriftligt orienteret om, hvilken e-mailadresse, NyKapital skal anvende i aftaleforholdet med Kunden. NyKapital kan ikke gøres ansvarlig for noget tab som følge af, at Kundens e-mailadresse er inaktiv, uvirksom mv., eller at Kunden ikke har oplyst NyKapital korrekt e-mailadresse.

19. KUNDENS FLYTNING & ÆNDRING AF BETALINGSOPLYSNINGER MM.

Kunden skal senest inden 30 hverdage skriftligt give oplysning til NyKapital, såfremt Kundens forretning flytter til en anden adresse, eller Kunden ændrer bankoplysninger samt øvrige ændringer af relevans for aftaleforholdet med NyKapital. Visse ændringer kan indebære udgifter for NyKapital, hvorfor Kunden vil blive opkrævet i overensstemmelse med de til enhver tid gældende priser herfor.

20. FORTROLIGHED OG PERSONDATA

20.1 Fortrolighed

NyKapital og Kunden er begge forpligtede til at fortroligholde enhver ikke-offentligt tilgængelig oplysning, de måtte få kendskab til om den anden part eller dennes forhold. Dette gælder dog ikke, hvor parterne er forpligtet efter gældende lovgivning og regulering til at videregive de fortrolige oplysninger. NyKapital er endvidere i forbindelse med en eventuel overdragelse af aftalen berettiget til at videregive de fortrolige oplysninger under varetagelse af gældende lovgivning.

20.2 Persondata

I det omfang, der i forbindelse med aftalen mellem NyKapital og Kunden behandles persondata på vegne af Kunden, handler NyKapital og NyKapitals underleverandører alene efter instruks fra Kunden. NyKapital træffer de fornødne tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger til sikring af NyKapitals forpligtelser efter gældende lovgivning. Kunden har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke kundedata NyKapital opbevarer på kunden, samt til at protestere over disse og få data slettet.

21. FORTRYDELSESRET

Kunden har som erhvervsdrivende ingen fortrydelsesret.

22. EVENTUELLE TVISTER

Enhver tvist mellem NyKapital og Kunden, der udspringer af nærværende generelle vilkår og aftaler i øvrigt mellem Kunden og NyKapital, skal afgøres af dansk ret. Dansk rets regler om lovvalg og værneting finder dog ikke anvendelse. Eventuelle tvister skal anlægges ved NyKapitals hjemting.

23. LOVLIGHED M.V.

NyKapital overholder den til enhver tid gældende lovgivning og regulering af sin virksomhed. NyKapital påtager sig intet ansvar for lovligheden af Kundens brug af NyKapitals ydelser, produkter og udstyr. Det er alene Kundens ansvar at overholde gældende lovgivning og regulering, herunder krav som indløseren måtte kræve opfyldt, over for sine egne kunder og tredjemand.

INDSIGELSER

En kortholder kan gøre indsigelse mod en korttransaktion overfor sin kortudsteder. Kortudsteder retter herefter henvendelse til NyKapital med henblik på at undersøge, om der kan og skal foretages en refundering (chargeback) til kortholder. Årsag til en indsigelse kan fx være, at kortholder afviser at have kendskab til korttransaktionen, at transaktionen er kørt to eller flere gange for samme køb, at betalingen er gennemført på anden vis, at kortholderen ikke mener at have modtaget den aftalte vare eller ydelse, eller at kortholderen har returneret den modtagne vare. Kunden er forpligtet til omgående på NyKapitals anmodning at fremkomme med al relevant dokumentation, der vedrører den korttransaktion, der er gjort indsigelse overfor. Såfremt Kunden ikke kan dokumentere sin position over for NyKapital, kan NyKapital vælge at returnere betalingerne til Kortholderen.

nykapital support

Kontakt os

Har du spørgsmål eller brug for hjælp? Vi er her for at assistere dig.

Check - Elements Webflow Library - BRIX Templates

Tak for din henvendelse!

Vi har modtaget din besked og vender tilbage til dig inden for 24 timer.

Hvis din henvendelse er akut, er du velkommen til at kontakte os direkte på telefon: +45 70 60 30 86.

Vi ser frem til at hjælpe dig!

Med venlig hilsen,

NyKapital Teamet
Oops! Der skete en fejl - Prøv igen.